16 stycznia 2012

Nowe szaty savon noir od Alepii

Savon noir nie jest dla mnie nowym tematem. Muszę przyznać, że zużywam tego orientalnego specyfiku dość dużo. Jest to pewien rodzaj uzależnienia. Odkrycie przeze mnie savon noir spowodowało, że przestałam używać peelingi. I tak już mam, że jak zobaczę jakieś nowe, inne to muszę go mieć.
Savon noir Alepii jest mi doskonale znane. Było to pierwsze czarne mydło, które kupiłam. Od tamtej pory upłynęło sporo czasu. Ja zużyłam kilkanaście opakowań czarnego mydła różnych marek, a savon noir od Alepii przybrało nowe szaty. Zmieniło się opakowanie. Savon noir pochodzi z Maroka. Ten kraj jest swoistym liderem w produkcji tego kosmetyku. Savon noir Alepii jest dobre jak dawniej.

Dla przypomnienia dodam, że savon noir (czarne mydło) jest to w 100 % roślinne mydło. Uzyskuje się go z pasty warzywnej (oliwki czarne), powstałej przez ich odpowiednią macerację z użyciem soli potasowej. Tak uzyskany przecier miesza się z oliwą z zielonych i czarnych oliwek. Savon noir pachnie więc oliwkami. Barwa mydła może być zielonkawa, bursztynowa. Zapach oliwek nie pozostaje długo na skórze. Mydło dobrze się spłukuje. Jego cechą charakterystyczną jest to, że się nie pieni. Na skórze tworzy zaś emulsję.
Czarne mydło jest znane na całym świecie, jako produkt o wprost magicznych walorach pielęgnacyjnych dla naszego ciała. Oczyszcza skórę z martwych komórek, toksyn, zanieczyszczeń choć nie zawiera w sobie żadnych drobinek. Jest wyjątkowo delikatne i skuteczne zarazem. Skóra przy systematycznym stosowaniu staje się miekka, odżywiona, promienna. Jednym słowem piękna. Savon noir jest odpowiednia dla wszystkich rodzajów skóry. Wykorzystuje się go w leczeniu chronicznej egzemy, trądziku i rozmaitych wyprysków. Korzystnie wpływa na gojenie poparzeń słonecznych. Niweluje przebarwienia skóry i rozstępy. Dobrze oczyszczona skóra staje się delikatna, jedwabiście gładka, miękka i jędrna. Coż więcej potrzeba?
Używanie savon noir jest bardzo proste.

Wystarczy:
  • suchą ręką lub łyżką przełożyć odrobinę mydła do osobnego naczynia (jest to ważne, gdyż do opakowania nie powinna dostać się woda; savon noir nie zawiera konserwantów)
  • rozgrzać skórę pod prysznicem lub w wannie
  • nałożyć mydło ręką na całe ciało i twarz
  • wcierać przez chwilę, aby utworzyło emulsję i pokryło każdy kawałek ciała
  • odczekać ok. 3 - 4 minuty
  • spłukać obficie ciepłą wodą
To początek rytuału hammam. Oczywiście można na tym poprzestać. Ja polecam jednak wykonać masaż ciała kessą, użyć glinki rhassoul, a na sam koniec wetrzeć w skórę olej arganowy. Relaks i odpoczynek pod znakiem orientu zapewniony.
A to wszystko we własnej łazience
za sprawą kosmetyków dostępnych w Biolanderze.
Polecam zakupy z moim kodem rabatowym ep-0882 – 5 % taniej!  


1 komentarz:

Zostaw ślad po sobie... Będzie mi miło przeczytać. Jeśli chcesz zapytać - pytaj. Chętnie odpowiem.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...