27 maja 2012

Świetlik i chaber bławatek, dwaj przyjaciele naszych oczu ... czyli o kremie pod oczy Sylveco

Świetlik łąkowy i chaber bławatek to dwie rośliny będące przyjaciółmi naszych oczu. Obie te rośliny są dawnymi lekami naszych przodków. Dawna wiedza i współczesne badania w zakresie kosmetyki zaowocowały mariażem aktywnych wyciągów z tych roślin w Łagodzącym kremie pod oczy Sylveco.


Firma Sylveco obecna jest na polskim rynku od dwudziestu lat. Do produkcji swoich kosmetyków używa tylko naturalnych składników.
Lubię nasze rodzime kosmetyki. Bardzo ucieszyło mnie gdy zobaczyłam, że firma w tym roku w marcu wprowadziła na rynek krem pod oczy.

Łagodzący krem pod oczy Sylveco przeznaczony jest do codziennej pielęgnacji skóry wokół oczu. W jego składzie znalazły się oleje: z pestek winogron, sojowy oraz arganowy. Formułę wzbogacono masłem karite. Składniki te mają za zadanie nawilżać i uelastyczniać delikatną skórę wokół oczu. Ekstrakty roślinne mają usuwać objawy zmęczenia i zaczerwienienia.


Ekstrakt z brzozy białej (betula alba) znany jest z działania likwidującego stany zapalne i obrzęki.

Chaber bławatek (Centaurea cyanus) jeszcze kilkanaście lat temu był pospolitym chwastem występującym w życie. Obecnie z uwagi na powszechnie stosowaną chemię staje się gatunkiem stopniowo zanikającym. Od wieków wykorzystywany był w leczeniu stanów zapalnych wątroby. Zewnętrznie stosowano go do przemywania chorych oczu. Współczesne badania składu chemicznego kwiatów pozwoliły stwierdzić w nich glikozydów antocyjanowych, flawonoidów, związków mineralnych zasobnych w mangan. Substancje te wykazują działanie przeciwzapalne, moczopędne, przeciwbakteryjne i przeciwalergiczne. Napar z kwiatów bławatka leczy stany zapalne powiek i spojówek, a także nadwrażliwość na intensywne światło słoneczne i promieniowanie z monitorów ekranowych.

Świetlik łąkowy (Euphrasia officinalis) opisywany był już w XII wieku przez słynną zielarkę, św. Hildegardę z Bingen jako środek z leczeniu wrzodów. Z kolei polski botanik Syreniusz pisał „...to ziółko wszelakim niedostatkom i dolegliwościom oczu, tak suszone jak i świeże służy”. Roślina ta porasta łąki, pastwiska, murawy i brzegi lasów środkowej i południowo-wschodniej Europy. Głównymi substancjami leczniczymi w zielu świetlika są glikozydy irydoidowe, garbniki, kwasy fenolowe, żywice, kumaryna i sole mineralne. Związki te wykazują działanie przeciwzapalne, zmniejszają przepuszczalność naczyń włosowatych w błonach śluzowych. Działają także przeciwbakteryjnie na gronkowce i paciorkowce oraz wiążą i unieczynniają toksyny bakteryjne. Właściwości te współczesna medycyna wykorzystuje w leczeniu dolegliwości oczu, zwłaszcza o charakterze uczuleniowo-zapalnym (zapalenie spojówek i brzegów powiek). Świetlik stosuje się przy zmęczeniu spowodowanym sztucznym oświetleniem, długim czytaniem i nadwrażliwością na promienie słoneczne.


Producent zaleca stosowanie kremu zarówno na dzień, jak i na noc. Używam tego kremu od trzech tygodni. Ma dobrze wchłaniającą się konsystencję. Nie pachnie. Krem umieszczono w wygodniej butelce typu airless o pojemności 30 ml. Dzięki temu dozowanie kremu jest higieniczne i bardzo precyzyjne. Krem dobrze mi służy. Można jeszcze wiele słów napisać o składnikiem zawartych w tym kremie. Nie uczynię tego jednak. Producent wiele cennych informacji zamieścił na ulotce dołączonej do kremu oraz na kartoniku. Krem jest produktem w 100 % naturalnym, nie jest testowany na zwierzętach.


Sylveco dało nam kolejny dobry naturalny krem
wykorzystujący cudowną moc natury.
Zapraszam na zakupy do Biolandera!
Z moim kodem rabatowym ep-0882 – 5 % taniej!


10 komentarzy:

  1. Polecam świetlika z arniką- jest idealny na cienie pod oczami:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj co ja bym dała za krem, który usunie moje cienie pod oczami...ale u mnie to chyba sprawa genów... A co do testowania na zwierzętach wiesz może czy mają jakiś certyfikat albo są na jakiejś liście firm nie testujących? Bardzo poszukuję takich "pewnych" firm ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dawno na fanpage Sylveco znalazłam taką oto informację: "Dzisiaj, odpowiadając na pytanie o testy kosmetyków na zwierzętach, chcemy podkreślić, że przepisy w Polsce i UE zabraniają takich procedur. My nie testujemy ani wyrobów gotowych, ani składników, których używamy do produkcji." Takie jest oświadczenie Firmy.

      Usuń
  3. Używam ten krem od ok 2 tygodni. Stosuję go rano i wieczorem. Zauważyłam, że po całym dniu spędzonym w pracy przed komputerem nie mam już takich mocnych siniaków pod oczyma. Zapewno po dłużym stosowaniu będą jeszcze lepsze efekty. Naprawdę krem godny polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawy produkt..i to naturalny bardzo mi wpadł w oko..:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naturalny, bez konserwantów, polski i do tego w cenie do zaakceptowania :)

      Usuń
  5. mam, używam i bardzo go lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też :) a jeszcze bardziej mnie cieszy, że to nasza rodzima produkcja. Mamy dobre kosmetyki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe Zdjęcia:))) z chęcią wypróbuję ten krem:) z Sylveco mam pomadki, lekki krem rokitnikowy i genialny rumiankowy żel do mycia twrzy. Miłością do tej firmy zaraziłam juz prawie cała rodzinę i wszytskie koleżanki:)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad po sobie... Będzie mi miło przeczytać. Jeśli chcesz zapytać - pytaj. Chętnie odpowiem.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...