16 września 2012

Panie Janie, rano wstań ... czyli o mydle Le Tonique Gaiia

Nie jestem rannym ptaszkiem. Życie wymusza jednak na mnie wczesne wstawianie. Każdego ranka budzić mi się pomagają zapachy. Wyjątkowa świeżość woni mydełka Le tonique Gaiia czyni to znakomicie.
 
 
Co sprawia, że zapach tego mydła jest taki świeży i stawia na nogi? Oczywiście olejki eteryczne.
W mydle tym użyto olejku rozmarynowego, jałowcowego i miętowego.
Olejek rozmarynowy (Rosmarinum officinalis) ma charakterystyczny ziołowy zapach. Jest jednym z najcenniejszych olejków w aromaterapii. Wykorzystywany jest od wieków. Jego właściwości doceniała królowa Elżbieta w specjalnie dla niej komponowanej „Wodzie Królowej Węgier”.  Olejek rozmarynowy jest znakomitym środkiem pobudzającym. Łagodzi zmęczenie fizyczne i umysłowe, migreny i bóle głowy. Jest silnym antyseptykiem.
Olejek jałowcowy (Juniperus communis) o ciepłym charakterystycznym aromacie ma także właściwości antyseptyczne. Obniża ciśnienie krwi i reguluje gospodarkę wodną w organizmie. Jest diuretykiem. Zmniejsza zmęczenie umysłowe.
 

 
Olejek miętowy (Mentha piperita)  jest orzeźwiający, chłodny i aromatyczny. Łagodzi bóle głowy. Pobudza w stanach ociężałości umysłowej, łagodzi stan szoku i napięcia.
Tak pachnące mydło sprawia,  że poranna toaleta staje się przyjemnością. Mydełko jest delikatne, dobrze się pieni. Wykorzystano w nim olej kokosowy, olej palmowy, olej ryżowy  i otręby ryżowe.
Mydło to powstaje w wyniku procesu zmydlania tłuszczów na zimno. Polega on na niecałkowitym zmydlaniu (hydrolizie) tłuszczów w lekko podwyższonej temperaturze (40-60°C), gdzie wydzielonej gliceryny nie oddziela się, a wytworzone mydło wylewa do form i pozostawia, aby „dojrzało” (w tym czasie następuje całkowite zmydlenie). Mydła takie są stosunkowo miękkie.
 
 
To mydło zostało wzbogacone także olejem z jojoby oraz masłem z mangostanu (Buerre do Kokum). Mangostan pochodzący z monsunowej strefy Indonezji uznawany jest za najsmaczniejszy owoc na świecie. Jego smak przypomina pomarańcze, brzoskwinie, winograna i ananasy razem wzięte. Masło oraz olej uzyskuje się z pestek owocu.
Olej jojoba w tym mydle nawilża. Niezbyt wysoki krzew jojoba (Simmondsia chinensis) jest uprawiany w  Ameryce Północnej oraz wielu krajach Azji i Afryki. Ojej pozyskiwany z nasion bogaty jest w tokoferole (witamina E) zapewniające mu niebywałą trwałość (można go przechowywać około 20 lat).
Kto rano wstaje, temu niech towarzyszy mydło Gaiia!
Kupicie je w Biolanderze
Z moim kodem rabatowym ep-0882 – 5 % taniej!
 

6 komentarzy:

  1. Miewałam już mydełka Gaiia, ale tego, niestety, nie miałam. Z tego co piszesz wynika, ze warto się w nie zaopatrzyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. A u mnie na blogu dziś trochę o lawendowym mydełku Feniqii, które dostałam o Bianki i o samej Biance też :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj ;)

    Otrzymałaś ode mnie słodką babeczkę-wyróżnienie "So sweet Blog Award" :)

    Pozdrawiam Cię serdecznie i zapraszam do zabawy ;)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad po sobie... Będzie mi miło przeczytać. Jeśli chcesz zapytać - pytaj. Chętnie odpowiem.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...