14 grudnia 2012

Nic dwa razy się nie zdarza ... nieprawda, znowu o oleju arganowym

Pierwszy raz zdarza się, abym pisałam o tym samym kosmetyku kolejną notkę. Olej arganowy jednak tak zachwycił mnie swoim działaniem, że postanowiłam podzielić się sposobami w jaki go używam.
W książce „Lecznicza moc marokańskiego złota. Olej arganowy” (klik) znalazłam ciekawy sposób na pielęgnację włosów.
 
 
Olej  arganowy stosowany w pielęgnacji włosów nadaje im zdrowy, jedwabisty połysk.
Kuracja wzmacniająca
ü  4 łyżki oleju arganowego
ü  10 kropli soku cytrynowego
Mieszankę wmasować we włosy i pozostawić na minimum 30 minut. Prawda, że proste.
Kurację odrobinę zmodyfikowałam. Do włosów półdługich potrzebuję około 3 ml oleju arganowego.  Na moje włosy dużo lepiej działa olej lekko podgrzany (kaloryfer spełnia swoje zadanie). Do ogrzewania oleju wykorzystuję małą (10 ml) buteleczkę po olejku eterycznym. Napełniam ją w 1/3.
Dodaję olejki eteryczne, 2 krople olejku cytrynowego i 2 olejku rozmarynowego.
 
 
Podgrzany olej nakładam na włosy. Głowę owijam pieluchą tetrową i idę spać.
Olej trzymam więc na włosach kilka godzin. Rano myję szamponem, układam, suszę.
Efekt tej wzmacniającej kuracji bardzo mnie zaskoczył. Moje włosy już tak bardzo nie wypadają. Wydają się mocniejsze. Nabrały pięknego blasku. Szybciej rosną.  Kurację stosuję od 1,5 miesiąca, dwa razy w tygodniu. Zużyłam około 50 ml oleju arganowego.
Polecam tę kurację każdemu kto zmaga się z wypadającymi włosami.
 
 
Olej arganowy kupicie w Biolanderze
Z moim kodem rabatowym ep-0882 5 % taniej!
 
 

10 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis. Muszę pomyśłeć o oleju arganowym.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu wypróbować olej arganowy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę,że ten szybki przyrost to zasługa olejku rozmarynowego. ROzgrzewa on trochę głowę i poprawia cyrkulację krwi pod skórą głowy przyspieszajac porost wlosow:) A olejek jest dobrym skladnikiem,ktory troche rozciencza olejek rozmarynowy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozmarynu dałam właśnie z powodu właściwości, o których piszesz.

      Usuń
  4. Uwielbiam olejek arganowy. I choć mam też inne które się u mnie świetnie sprawdzają to ten jest taką podstawą w mojej pielęgnacji. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo go sobie cenię. Pod wpływem lektury kupiłam olej spożywczy.

      Usuń

Zostaw ślad po sobie... Będzie mi miło przeczytać. Jeśli chcesz zapytać - pytaj. Chętnie odpowiem.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...