17 kwietnia 2012

Witalność dla włosów czyli o odżywce karite pachnącej cytryną i werbeną

Odżywka do włosów jest dla mnie jednym z ważniejszych kosmetyków. Nie lubię kiedy włosy po umyciu nie dają się rozczesać, plączą się. Od dawna szukałam odpowiedniej odżywki. Wobec tego kosmetyku mam naprawdę duże wymagania. Musi mieć odpowiednią konsystencję, ładnie pachnieć i nie obciążać włosów. Odżywianie także jest mile widziane. Moje poszukiwania okazały się nader owocne. Znalazłam dwie świetne odżywki. Dzisiaj chciałam zaprezentować Wam jedną z nich.
Odżywka karite, werbena, cytryna i szałwia firmy Laboratoire Gravier jest moim odkryciem roku.


Aktywnym składnikiem mającym wzmacniać włosy jest masło karite. O jego działaniu na skórę niejednokrotnie już pisałam.

Masło karité jest niebywałym dobrodziejstwem dla włosów. Zawarte w nim woski oraz retinol sprawiają, że będzie idealne do włosów łamliwych i suchych. Masło nawilża i odbudowuje strukturę włosa, poprawia jego koloryt i sprężystość. Rozdwojone końcówki włosów szybko staną się tylko złym wspomnieniem.

Bazą tej odżywki są również ekstrakty roślinne. Mamy więc wyciąg z rumianku i lawendy, szałwii i bukszpanu. O ile do te trzy pierwsze rośliny i ich pielęgnacyjne działanie na skórę jest powszechnie znane, to obecność ekstraktu z bukszpanu może wywoływać zdziwienie.

Bukszpan wieczniezielony (Buxus sempervirens), mimo, że jest trujący, jest rośliną leczniczą. Surowcem są jego liście, które zbiera się i suszy w zacienionym, przewiewnym miejscu, tak by po wyschnięciu zachowały zieloną barwę. Robi się z nich odwary do picia oraz okłady lub kąpiele zalecane w bólach gośćcowych, dnie i wypryskach skórnych. Stosowane są też przy leczeniu stanów zapalnych dróg żółciowych i moczowych. Zanim odkryto chininę, wyciągiem z bukszpanu leczono nawet malarię. Bukszpan był często opisywany przez starożytnych pisarzy.

Zniewalającego cytrusowego zapachu odżywce nadają olejki eteryczne, cytrynowy i z owoców rośliny o nazwie Litsea cubeba. Pochodząca z Chin i Indonezji, Litsea Cubeba, znana również pod nazwą werbeny egzotycznej zapewnia aromatyczne właściwości uspokajające, łagodzące i przeciwzapalne. Właściwości te przyczyniły się do jej popularności, która trwa od wieków. Ten krzew tropikalny rośnie w południowo-wschodniej Azji i uzyskiwany jest z niego olejek eteryczny Litsea Cubeba. Jego owocowy i łagodny zapach przypomina aromaty cytryny z dodatkiem nut kwiatowych. Może to odrobina słodyczy wanilii?



Z działania tej odżywki jestem bardzo zadowolona. Stosuję ją dwa razy w tygodniu . Nie szarpię już włosów, aby je rozczesać po myciu. Staram się zawsze przez kilka minut potrzymać odżywkę na włosach. Nie obciąża włosów (obawiałam się tego). Włosy pięknie się układają i pachną.
Odżywka ta ma jeszcze jeden atut. Jest bardzo wydajna. Mam ją od stycznia i dopiero zużyłam 1/3 butelki. Kosmetyk ten nie rzuca się w oczy pośród wielu biolanderowych wspaniałości. Zasługuje na najwyższą ocenę.

Warto dodać, że produkty Laboratoire Gravier nie zawierają ALS, SLES, parabenów, ftalanów, PEG, silikonu, parafiny, sztucznych barwników i sztucznych zapachów. Wolne są od GMO. Nie są oczywiście testowane na zwierzętach. 100 % natury! A ona jest najlepszą przyjaciółką urody!

Jeśli chcecie, aby Wasze włosy pachniały słodką cytryną
zapraszam na zakupy do Biolandera!
Z moim kodem rabatowym ep-0882 zawsze 5 % taniej!



12 komentarzy:

  1. zapach musi być świetny!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też pomyślałam o zapachu, musi być powalający :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świeżość, świeżość i jeszcze raz świeżość cytryny z nutą słodyczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z Bianką, odżywka jest rewelacyjna :) To też mój numer 1 :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masło karite - to już nie dla mnie :( włosy po nim mi się puszą jak szalone :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje włosy po tej odżywce nie puszą się. Nie elektryzują się. Świetnie się układają. Są miekkie i błyszczące ;)

      Usuń
  6. zapowiada się super:):) Pozdrawiam i zapraszam do siebie +dodaję do obserwowanych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mój odżywkowy hit! Już dawno u Ciebie goszczę. Pozdrawiam

      Usuń
  7. lubię takie odświeżające zapachy na włosach- zwłaszcza latem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Również najbardziej ciekawi mnie zapach.

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad po sobie... Będzie mi miło przeczytać. Jeśli chcesz zapytać - pytaj. Chętnie odpowiem.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...